رحيمي در اختتاميه كنگره بين‌المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي:

بشريت ديگر حكومت هاي مبتني بر ظلم و ستم را نمي پذيرد

یزدفردا "کشوری:معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه بشريت به دنبال معنويت است و ديگر حكومت هاي مبتني بر ظلم و ستم را نمي پذيرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران حكومتي مردمي برقرار كرده و با نقش آفريني در مديريت جهاني به دنبال بسترسازي و تلاش براي ساختن زمينه ظهور منجي بشريت است.

محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم اختتاميه نخستين كنگره بين المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي با اشاره به جايگاه و ارزش والاي احمد بن اسحاق خاطر نشان كرد: اين گردهمايي براي بزرگداشت يكي از علما و اصحاب گرانقدر ائمه معصومين (ع) برگزار شده است و ويژگي بارز ايشان توفيق حضور در محضر 4 امام معصوم و بهره گيري از محضر آنان بوده است.

رحيمي افزود: جايگاه علمي آن بزرگوار به عنوان محدث مورد اعتماد دانشمندان بوده و روايت هاي فراواني در كتاب هاي حديث معتبر شيعه از او نقل شده است.

معاون اول رييس جمهور از دست اندركاران و كساني كه براي بزرگداشت ياد، مقام و منزلت اين انسان بزرگ تلاش كرده اند و چنين كنگره اي برگزار نموده اند تقدير و تشكر كرد.

رحيمي در ادامه با بيان اينكه خداوند پيامبران را براي راهنمايي و هدايت انسانها مبعوث كرد و پس از نبي مكرم اسلام (ص) پيامبري مبعوث نشد، تصريح كرد: اما خداوند هيچگاه انسان را كه عزيزترين مخلوقات او هستند بدون هدايت و راهنمايي رها نمي كند.

وي افزود: پس از رسالت انبياء هدايت خداوند همچنان ادامه داشته و همواره امام كه مظهر انسان كامل است در هستي وجود دارد و يكي از ويژگي هاي ممتاز احمد بن اسحاق نيز ملاقات و كسب فيض در محضر انسان كامل كه حلقه وصل آسمان به زمين است، مي باشد.

در اين مراسم همچنين از تمبر يادبود اين كنگره بين‌المللي رونمايي شد.

خبرهای مرتبط با این کنگره:

توسط معاون اول رييس جمهور؛
كلنگ طرح جامع حرم احمد بن اسحاق اشعري قمي زده شد
یزدفردا "کشوری:معاون اول رييس جمهور بقعه مباركه احمد بن اسحاق اشعري قمي را زيارت كرد و كلنگ طرح جامع اين حرم را بر زمين زد.
محمدرضا رحيمي قبل از ظهر امروز پنج‌شنبه در جريان سفر به كرمانشاه به منظور شركت در مراسم اختتاميه نخستين كنگره بين‌المللي احمد بن اسحاق اشعري قمي با حضور در سرپل ذهاب در بارگاه احمد بن اسحاق اشعري قمي حضور يافت و اين بارگاه را زيارت كرد.
احمدبن‌اسحاق يكي از اصحاب گرانقدر ائمه معصومين (ع) بوده و از مراجع، محدثين و علماي بزرگ قرن سوم است كه توفيق درك امام جواد (ع)، امام هادي(ع) ، امام حسن عسگري(ع) و امام زمان (ع) را داشته است.
معاون اول رييس جمهور همچنين كلنگ طرح جامع حرم احمدبن اسحاق اشعري قمي را بر زمين زد كه قرار است در زميني به مساحت چهار هكتار و زيربناي 13 هزار متر مربع اجرا شود.

با حضور معاون اول رييس جمهور؛
مراسم اختتاميه كنگره بين‌المللي احمد بن اسحاق اشعري قمي آغاز شد
یزدفردا "کشوری:با حضور معاون اول رييس جمهور و از دقايقي پيش مراسم اختتاميه نخستين كنگره بين المللي احمد بن اسحاق اشعري قمي در استان كرمانشاه آغاز شد.
محمدرضا رحيمي صبح امروز (پنجشنبه) در جريان سفر به كرمانشاه با حضور در سرپل ذهاب در مراسم اختتاميه اولين كنگره بين‌المللي احمد بن اسحاق اشعري قمي كه در جوار بارگاه وي برگزار مي شود سخنراني خواهد كرد.
اين كنگره با حضور انديشمندان داخلي و خارجي برگزار مي شود و از دستاوردهاي علمي و پژوهشي اين كنگره مي توان به تدوين و چاپ مسند احمد بن اسحاق براي اولين بار و چاپ 11 جلد كتاب كه 4 جلد آن را مقالات برگزيده و مصاحبه با مراجع عظام و علما و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي و تلخيص مقالات برگزيده به زبان هاي فارسي، عربي، انگليسي و اردو در بر مي گيرد، اشاره كرد.
گفتني است 90 مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده است كه از اين ميان 50 مقاله از سوي هيات علمي كنگره تاييد شده و به برخي از مقالات برگزيده نيز جوايز ويژه‌اي اهدا مي‌شود.

براي حضور در كنگره بزرگداشت احمد بن اسحاق؛
معاون اول رييس جمهور وارد كرمانشاه شد
یزدفردا "کشوری "معاون اول رييس جمهور به منظور شركت و سخنراني در كنگره بين‌المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي وارد استان كرمانشاه شد.
محمدرضا رحيمي صبح امروز (پنجشنبه) به منظور حضور در مراسم اختتاميه اولين كنگره بين‌المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي وارد كرمانشاه شد و به هنگام ورود از سوي استاندار و شماري از مسوولين و مديران ارشد محلي مورد استقبال قرار گرفت.
مراسم اختتاميه كنگره بين‌المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي قرار است با حضور انديشمندان داخلي و خارجي و صاحبان آثار در سرپل ذهاب در جوار بارگاه احمد بن اسحاق برگزار شود.
احمد بن‌ اسحاق يكي از اصحاب گرانقدر ائمه معصومين (ع) بوده و از مراجع، محدثين و علماي بزرگ قرن سوم است كه توفيق درك امام جواد (ع)، امام هادي(ع) ، امام حسن عسگري(ع) و امام زمان (ع) را داشته است.

اختتاميه كنگره بين‌المللي بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعري قمي

عکاس: محسن رفيع نژاد


 -  -  -

 -  -  -

 -  -  -

 -  -  -

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا